dissabte, 31 de maig del 2014

Montalt Punta Nord i Sud, des de Capçanes.

País/Comarca: Catalunya/Ribera d'Ebre
Ruta: Circular
Ascensió acumulada:............. 668 metres
Descens acumulat:................. 677 metres
Distancia:.............................. 12,31 quilòmetres
Temps efectiu sense parades:. 4h 15' ( total 6h 45' )
Alçada mínima - màxima:....... 224 - 760 metres.
Pendent màxima i mínima:.. + 59,4% - 38,4%
Prop de: Capçanes, Falset.
Inici/final: Prop de l'Hotel Mas Collet a Capçanes
Lloc consultat: Wikiloc

Aproximació: Arribats a Capçanes, a la rotonda, prenem el carrer de l'esquerra que indica "centre" i tot seguit, prenem el carrer paral·lel a l'esquerra que passa just pel costat mateix del Celler de Capçanes, també en baixada. Seguint aquest carrer, ens acaba duent a la pista que està senyalitzada amb cartells d'Hotel Mas Collet, i que es la direcció que seguim. Em aparcat el vehicle nomes creuar el Barranc de la Vall, en un entrant que hi ha a ma esquerra.

Descripció: Una ruta molt variada, on gaudim de terrenys ben diferents, on ens podrem aturar per veure bones vistes sobre la Serra de Llaberia, passarem per llocs curiosos com la Cova dels dos Ulls o d'una ascensió directa al coll dels Montalt per la Canal del Mano.

Itinerari: Partim de la pista forestal on em aparcat el vehicle, aquesta es la pista que dur a l'Hotel Mas Collet, però nosaltres ens desviem ben aviat així que trobem un trencall a ma dreta sense asfaltar, el Camí de la Canyera, que es el camí que nosaltres prenem. Es una pista forestal, i a pesar que no el perdrem mai de vista, anirà sent cada cop menys clar, ja que la vegetació s'el va menjant més i més fins a tornar-se un camí brut dins la mateixa pista. La pista s'acaba, i comença un camí en pujada dins del bosc que ens dur fins la carena. Arribats a aquest punt, encara que no es veu, tenim la Cova sota els nostres peus i podem gaudir d'unes bones vistes de la Serra de Llaberia.
Encara que hi ha camí, i pel track sembla que la direcció correcte seria anar cap a la dreta, em de girar cap a l'esquerra i tot seguit descendre per un corriolet en forta baixada que ens acosta a l'entrada d'aquesta de la Cova dels dos Ulls. Te dos boques i sembla que sigui això el que l'hi dona el nom dels dos ulls, però si els volem veure em d'anar a la cavitat més gran, enfilar-nos un parell o tres de metres i veurem els dos ulls ben definits, semblen talment il·luminats. Sortim de la cova i descendim per un camí que hi ha al davant mateix en forta pendent, fins que troba el GR-7. Aquest es ara el camí que nosaltres prenem cap a la dreta en direcció a La Portella de Montalt, un cop aquí en un coll ben evident, comencem a baixar fins a trobar el pal indicador en una esplanada, on una de les direccions que indica es la de Canal del Mano - Montalt. Enfilem doncs aquesta canal amb una forta pujada i que va combinant grimpades i sender. En poc temps superem un desnivell d'uns 200 metres i ens plantem al Collet, virem a l'esquerra resseguint la carena i amb una senzilla grimpada pugem al cim de la Punta Nord del Montalt, desfent el camí, retornem al collet i ens dirigim ara, passant pel Coll de la Moleta, cap a la Punta Sud del Montalt. Des d'aquí podem veure la Miranda de Llaberia, el Montredon, La Serra de Tivissa, L'Ebre, el Montsant i el Mar, una panoràmica molt completa. Prenem el camí de retorn seguin unes fites que tenim davant mateix del cim, direcció a la pendent. Aquestes fites que em anat seguint i que son prou visibles, ens duen a la pista forestal, el Camí de Llaberia, i la prenem en sentit esquerra. Aquesta pista ens ofereix bones vistes del cims on em pujat i del Salt del Barranc de Portadeix, per difícil que sembli, nosaltres em de baixar fins al fons d'aquest barranc per un camí que salva aquest magnific espadat. La pista ens dur fins al Coll de la Mina i em d'estar atents, just on la pista fa un revolt a la dreta en aquest Coll, comença un caminet a la nostra esquerra que em de prendre. Aquest camí va descendint suaument fins al Portell de Portadeix, una bretxa que permet salvar l'espadat i així dur-nos per aquest corriolet fins al fons del Barranc de Portadeix. Creuem el barranc i anem seguint aquest camí (Camí de Portadeix), que sigui dit de pas, es una autèntica "pista americana", està farcit de pins travessats al camí, un rere l'altre, que dificulta molt la progressió per aquest corriol, es un bosc molt tupi't i enmaranyat. Arribem a la fi a un camp de xiprers i tot seguit, a la pista on tornem a trobar el GR-7 i el PR-C 91, la prenem direcció esquerra. El PR deixa aquesta pista per un corriol a la dreta ben indicat i nosaltres el prenem. Passem per sota del Mas Collet i pel costat dels degotalls, resseguint aquests camí ens dur directament a la pista forestal, just al punt on em deixat el vehicle.

Observacions: Evitar de fer la ruta als mesos forts de calor. Anar ben provistos d'aigua, no em trobat cap font ni punt de subministrament. La ruta no te cap dificultat específica, però es fa dura pel fet que entreten moltissim haver d'anar sortejat arbres caiguts i camins embrossats.

Descarregat el track AQUÍ
Clica l'imatge per veure l'àlbum