dijous, 23 d’agost del 2012

Monturull

País/Comarca: Catalunya/Cerdanya-Alt Urgell
Cartografia: ICC 1:25.000
Aproximació:  Al final del Poble de Martinet, direcció cap a la Seu, trobem a ma dreta la desviació cap a Lles (9 km.) per la LV-4036, a uns 8,1 Km, passat el poble de Travesseres, trobem el trencall a ma esquerra en ple revol que ens indica ARANSA 4,1, prenem la carretera i en arribar a Aranser, a la plaça, trenquem a ma dreta a trobar l'indicador d'Estació d'Esquí Nòrdic d'Aransa, carretera que no deixarem fins arribar a les instal·lacions de l'estació, les passem de llarg ara ja per pista forestal, fins arribar al refugi Prat de Miró, on agafem la pista de ma esquerra, de mica en mica la pista es va enfilant cada cop mes i també es va deteriorant, però arribats al punt del Coll de Dalt, el mes recomanable es deixar-hi el vehicle si no es disposa d'un tot terreny, o circular amb extrema precaució degut al mal estat de la pista fins al Coll de la Font d'Aristot, on hi ha una bona esplanada per deixar el vehicle. (WGS84 42.413299ºN,1.603826 ºE)
Ruta: Circular amb 680 metres de pujada acumulada i 11,22 km. de recorregut.
Prop de: Arànser (Arànsa)
Inici/final: Coll de la Font d'Aristot
Temps efectiu sense parades: 3h 20' ( total 4h 48' )
Alçada mínima-màxima: 2190-2760 metres.
Lloc consultat: Wikiloc
Descripció: Ruta bastant monòtona a l'estiu, no hem fet una bona tria. Per descomptat es molt millor assolir el Monturull fent la ruta dels Estanys de la Pera, Tossal de la Truita, Monturull i tornar a baixar als Estanys de la Pera pel Coll de Monturull. La cosa canvia a l'hivern, es una bona ruta per fer amb raquetes, l'inconvenient es que la ruta s'ha de començar des de les intal·lacions d'esqui de fons d'Aransa.
Observacions: Els navegadors al introduir les coordenades, molts ens envien cap a Castellnou de Carcolze, mes val desestimar aquest recorregut, la pista des d'aquest poble es inpracticable.
Descarregat el track aquí
Seleccioneu per visualitzar el plànol a l'ICC
Itinerari fins al lloc de sortida
Clica l'imatge per veure l'àlbum