diumenge, 9 de juny del 2013

L'Argimon i el Monestir de Sant Pere Cercada

País/Comarca: Catalunya/La Selva
Cartografia: ICC 1:25.000
Aproximació: Arribem a Riudarenes per la C-63, i a l'extrem sud del poble i ha la rotonda on trobem la desviació cap a l'Esparra. Prenem el trencall i direcció cap a l'Esparra, 200 metres abans d'arribar a llogarret, en un revolt a ma esquerra just davant de una bassa, trobem un trencall a ma dreta amb un indicador que assenyala l'Argimon, el prenem i anem seguint els indicadors cap a l'Argimon fins a trobar una cruïlla gran al de 1,7 kms. on hi conflueixen tres camins i hi trobem bon lloc per aparcar. (WGS84  41.830681º N, 2.641817º E
Ruta: Circular amb 492 metres de pujada acumulada i 11,70 km. de recorregut.
Prop de: Riudarenes
Inici/final: Pista a peu de l'ermita de l'Argimon
Temps efectiu sense parades: 2h 44' ( total 4h 21' )
Alçada mínima - màxima: 265 - 476 metres.
Pendent màxima i mínima: + 25,08% - 24,42%
Lloc consultat: Wikiloc
Descripció: Els primers trams del recorregut els fem per pista, seguint l'indicador de l'Argimon. Prenent la primera desviació a ma esquerra també per pista i estem alerta de no passar-nos un trencall a ma dreta, un corriol que ens dur directament cap a l'ermita, creuant primer la pista i desprès desembocant a l'esplanada on els vehicles aparquen. Aquest corriol es molt freqüentat per bikers, ja que els hi proporciona un bon descens, per tant, alerta que no sens emportin per endavant. Un cop a l'ermita gaudim d'unes magnifiques vistes, fem un mos i reculem un bocí de camí fins a trobar una marca blanca just on neix un altre corriol, aquestes marques son els indicadors del recorregut de la ruta de les 10 ermites i ens acompanyaràn fins al monestir. El prenem, i desprès de baixar un costerut camí, arribem a la pista que ens portarà fins al monestir, tot passant per una font que no indica el nom però està assenyalada i per la font de l'Avellaner. El camí te trams realment bonics, sobretot a prop del Monestir de Sant Pere Cercada. Un cop al monestir, fem una parada per descansar però l'inminent xàfec ens fa prendre la decisió de no continuar la ruta circular i retornar per on em vingut el mes aviat possible per evitar la mullena. Partim dons cap a l'ermita de l'Argimont però només reprendre el camí de tornada l'aiguat ens refresca les idees durant 20 minuts. Desfem el camí fins al punt on trobem el punt d'unió del camí de baixada de l'ermita amb la pista, i per comtes de pujar-hi, continuem per la pista que ens retorna al cotxe per un agradable camí de baixada.
Observacions: Trobem aigua a les fonts però, a pesar de que els rierols baixen molt plens d'aigua per les pluges, les fonts ragen poc, per tant, fa pensar que a l'estiu poca aigua deuen portar, així dons més val anar preparats.
Descarregat el track aquí
Seleccioneu per visualitzar el plànol a l'ICC
Itinerari fins al lloc de sortida

Clica l'imatge per veure l'àlbum