diumenge, 18 de març del 2012

Puigsallança

País/comarca: Catalunya/Garrotxa
Cartografia: ICC 1:25.000
Aproximació: A la C-63 arribats a Les Planes d'Hostoles trobem la desviació de Sant Aniol de Finestres, la prenem i al cap de 10,5 km. arribem a Can Tura, masia/restaurant, davant de Sant Aniol, d'on surt una pista asfaltada que a ma esquerra te habilitat un espai per aparcar-hi vehicles . (WGS84 42.090289ºN, 2.589654ºE )
Ruta: Circular amb 670 metres de pujada acumulada i 9,29 km. de recorregut.
Prop de: Sant Aniol de Finestres.
Inici/final: Davant de Can Tura
Temps efectiu sense parades: 4h 26' ( total 5h 06' )
Alçada mínima-màxima: 386-1027 metres.
Lloc consultat: Wikiloc
Descripció: La ruta parteix davant mateix d'un pal indicador que hi ha a la pista, despres de creuar un pont damunt de la Riera de Llémena. El recorregut es molt atractiu durant molt bona part del trajecte, no l'hem volgut fer circular pel cantó de La Serra dels Segalars, perquè aquesta opció de pujar per un altre ruta des de la vessant de Sant Aniol, els comentaris que hem llegit, tots fan referència a un recorregut bastant enverdissat.
Observacions: Val la pena gaudir dels paisatges i de les vistes que anirem trobant durant l'ascens, perquè un cop al cim, no gaudirem d'unes de les millors vistes que hom hagi pogut veure, ja que nomes ens permet gaudir de la vessant nord, i al front hi tenim una mica de vegetació, així i tot  l'espadat es impresionant. Durant tot el recorregut anirem trobant fites i marques grogues en molt bon estat però no sempre col·locades en llocs destacats, alguna pot passar per alt, a partir del Santuari també trobarem marques vermelles. Passat el Santuari, trobem l'oratori, arribats a aquest punt hem triat seguir recte, per la carena, on desapareixen les marques grogues momentania-ment i haurem de descendre un tram amb unes grapes a la paret, si volem, podem seguir pel camí normal resseguint les marques grogues. Durant el recorregut no hem trobat punts de subministrament d'aigua.
Ddescarregat el track aquí
Seleccioneu per visualitzar el plànol a l'ICC
Itinerari fins al lloc de sortida